Pozdrav řidičům

Muwín
Clavis 1 - září 2003

Tenhle příspěvek asi nejlépe pochopí ti, kteří tráví za volantem hodně času, ale myslím, že lecjakou špatnou zkušenost nebo horkou chvilku zažil už každý majitel řidičského průkazu v našem kmeni. Prosím moc všechny řidiče, aby si nikdy nebrali následující pravidla za svá a neřídili se podle nich a přeji všem řidičům, aby se na svých cestách co nejméně setkávali s těmi, kteří se podle některých z nich už bohužel řídí. Hodně kilometrů bez nehod a zbytečných nervů přeji všem i v dalším roce!



Jeď jak prase, musí se to!

(nalezeno na portálu http://www.ftipky.cz)

  1. Objeví-li se na semaforu červená, musí na ní velkou rychlosti projet ještě 3 vozy, které mají v křižovatce absolutní přednost před těmi, kteří jedou už na zelenou.
  2. Dojede-li několik aut překážku či odstavené vozidlo, jako první začne předjíždět ten zadní.
  3. Při přejíždění z pruhu do pruhu je zakázáno používat směrová světla.
  4. Dva jízdní pruhy ve stejném směru byly zřízeny proto, aby mohly kamiony jezdit vedle sebe.
  5. Pro motocyklisty neplatí žádná omezení rychlosti.
  6. Pro cyklisty a motocyklisty neplatí jízdní pruhy ani pravidla pro odbočování, jediným kritériem je to, kam se s odřenýma ušima vejde.
  7. Dodávka skládající náklad smí zastavit kdekoli, na jakkoli dlouhou dobu, čím více jiných aut zablokuje, tím lépe.
  8. Ve městě je přísně zakázáno jezdit méně, než 60 km/hod, mimo město pod 100 km/hod, na dálnici pod 130 km/hod.
  9. Pravidlo 8 smím porušit pouze mimo obec na rovné silnici se zákazem předjíždění, v takovém případě musím jet 55 km/hod a mít na hlavě klobouk.
  10. Pokud automobil na dálnici předjíždí v levém pruhu rychlostí 145 km/hod kolonu kamionů v pruhu právem, nejbližší řidič následujícího automobilu musí zrychlit, přilepit se 30 cm za něj, blikat, troubit a křičet neslušné nadávky.
  11. Nemohu-li předjet automobil vlevo, jsem povinen předjet ho vpravo a nesmím při tom blikat.
  12. Na ulici v obcí parkuji zásadně tak, aby pro jízdu ostatních nezbylo dostatečně místo a v takovém rozestupu od sousedního stojícího automobilu, aby se mezi nás jiné auto už nevešlo. Čím více při parkování ztížím výhled do křižovatky, tím lépe.
  13. Dávání přednosti v jízdě / neohrožení účastníka silničního provozu známé z dřívějších pravidel chápeme tak, že tomu, komu dáváme přednost v jízdě naznačíme, že zpomalíme a pak na poslední chvíli před něj vjedeme, abychom pečovali o jeho bdělost a rychlé reakce.
  14. Pokud předjíždíme v protisměru a jede proti nám automobil, výstražnými světly mu dáme najevo, aby se klidil do příkopu.
  15. Cyklisté jsou povinni jet nejméně 3 vedle sebe.
  16. Cyklista smí odbočovat doleva pouze těsně před kapotou automobilu nic netušícího řidiče.
  17. Řidič dražšího vozu musí za každou cenu předjet řidiče vozu levnějšího
  18. Řidič levnějšího vozu si to nesmí nechat líbit, i kdyby se mu ta jeho popelnice měla na místě rozsypat.
  19. Pokud řidič před námi jede podle starých pravidel, jsme povinni mu sprostě nadávat.
  20. Na křižovatce neodbočuji doleva až poté, co dám přednost protijedoucím vozidlům, nýbrž předtím.
  21. Předjíždí se zásadně přes plnou, přes dvě nebo přes zebru.
  22. Debily na kolech je třeba vytlačit ze silnice.
  23. Debily s LPG je třeba vytlačit ze silnice.
  24. Když vidím cyklistu bez světel, sejmu ho.
  25. Když vidím cyklistu se světlem, sejmu ho a ukradnu mu světlo.
  26. Nejlepší masáž mozku je čelním nárazem do protijedoucí Tatry.
  27. Když se tvoří kolona, tak zásadně předjížděj a snaž se vecpat do volného místa. Řidiči ostatních vozidel totiž schválně drží místo pro takové talenty a ne proto, aby měli bezpečnostní odstup.
  28. Mlhová světla jsou proto mlhová, aby se s nimi svítilo pořád.
  29. Korektor potkávacích světel je v autě proto, aby se nepoužíval - zejména u naložených kombíků.
  30. Pokud mám malé autíčko a chci zaparkovat, najdu 2 volná místa vedle sebe a zaparkuji uprostřed.
  31. Při průjezdu kolem psychiatrické léčebny netrubte, nemáme to rádi.


zpětvpředdomů